Site Overlay

Антистрес храни за по-добър имунитет

Честите настинки, сънливост, липса на енергия и появата на папиломи или херпес показват необходимостта от подобряване на имунитета. За да се справите с тази задача, е достатъчно да подредите нещата в собствената си чиния, казва диетологът Жан-Пол Кърт.

Той смята за основни причини за понижения имунитет стреса, хроничната умора, липсата на ключови защитни вещества и още изобилието от храни, които хранят патогенни вируси и бактерии.

Така че коригирането на менюто и включването на антистрес храни за по-добър имунитет ще даде страхотни резултати, които можете да видите само след няколко седмици.

Магнезий за намаляване на уязвимостта

Магнезият ви дава спокойствие. В стресова ситуация, било то изненада от лоши новини или преумора, ние мобилизираме внимание и енергия, за да намерим решение. И тялото използва запасите от магнезий, за да възстанови баланса. За да намалите негативните ефекти от тревожността, е важно да приемате достатъчно количество от това вещество във вашата диета.

Кои са храните с магнезий?

На първо място, източник на магнезий е минералната вода (литър съдържа около 100 мг магнезий). От нея можете да варите чай, да готвите супи и зърнени храни. Магнезият се съдържа и в бобови растения, зеленчуци, морски дарове, орехи, лешници, бадеми и соя. Също така има много магнезий в пълнозърнестите зърнени култури: елда, просо, перлен ечемик, спелта, див и кафяв ориз, овес, киноа, булгур.

Цинк за засилване на имунната защитата

Най-важният минерал за борба с инфекциите. Необходим е за производството на антитела и бели кръвни клетки – два от основните защитници на нашето тяло. Междувременно 80% от населението на света не получава необходимата доза цинк на ден. Особено често липсва при възрастни хора, в чието тяло се усвоява по-слабо.

Кои са храните с цинк?

Храни с цинк за по-добър имунитет

Цинк се съдържа в животинските протеини: бяло и червено месо, риба, яйца, морски дарове, раци. Цинкът от растителна храна се абсорбира слабо. Ето защо вегетарианците трябва да дават кръв два пъти годишно, за да проверят нивото на този минерал в организма.

Витамин D за предотвратяване на заболявания

Витамин D укрепва костите, като насърчава усвояването на калций. Поради това традиционно се използва за предотвратяване на рахит при деца и остеопороза при възрастни хора. Нови изследвания обаче показват, че способността на витамина D не свършва дотук. Това вещество предотвратява развитието на рак на гърдата, простатата и червата, както и диабет. Освен това витаминът е отговорен за нормалното функциониране на белите кръвни клетки.

Кои са храните с витамин D?

Добавки витамин D за имунитет

Снимка: 1

В храната се съдържа в малки количества, но в мазните морски риби е достатъчно. Витамин D се образува в тялото ни под въздействието на слънчевата светлина. Достатъчно 15 минути на слънце поне веднъж на всеки два дни. През пролетта и лятото това не е трудно. Но през есента и зимата си струва да приемате аптечен витамин D.

4. Витамин С за енергия

Антивирусно средство, витамин С дава на белите кръвни клетки енергия за унищожаване на бактерии и вируси. Помнете златното правило! В онези моменти, когато е особено лесно да се разболеете – ако сте много уморени, с настинка или чувствате, че ви предстои да се разболеете – увеличете нивото на витамин С в тялото си възможно най-скоро.

Кои са храните с витамин С?

Витамин C вдига имунитета

Снимка: 1

Той е чувствителен към високата температура и се съдържа само в сурови зеленчуци и плодове, които не са варени. Особено много витамин С има в годжи бери, киви, касис, ягоди, череши, гуава, цитрусови плодове, сладки и люти чушки, копър, магданоз, спанак, зеле, ряпа, киселец, кресон.

Зеленият чай, червеното вино, тъмният шоколад и наситените червени или черни плодове помагат да се поддържат адекватни нива на витамин С.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *