Site Overlay

Диетата на Бантинг | Gotvach.bg

Тази диета е кръстена на Уилям Бантинг, който е живял в Англия в края на XIX век. Той е бил предприемач без медицинско образование. През годините на своята младост и зряла възраст този човек никога не е страдал от наднормено тегло. Но на 60-годишна възраст той бързо напълнял. Солени бани, кал, експертни консултации, гребане във вода, процедури на открито – всичко било напразно, килограмите не си отивали.

След известно време теглото на Уилям Бантинг достигнало критичната точка от 100 кг, което му е пречело да диша свободно, да спи, да се движи и чува. Лекарите вдигнали ръце твърдейки, че това е нормално физиологично състояние за неговата възраст. За щастие на Бантинг, той става пациент на д-р Уилям Харви, новатор в областта на човешката физиология, който обръща внимание на изследванията върху метаболитните процеси в човешкото тяло.

След прегледа се стигнало до заключението, че Уилям Бантинг е напълно здрав. В същото време пациентът получил препоръки да обърне внимание на компонентите на ежедневната си дажба храна. През деня мъжът консумирал много сладко мляко, хляб, сухари и бира. Лекарят препоръчал да се премахнат продуктите от брашно, захарта, картофите, бирата от дневното меню, тъй като всички тези продукти съдържат голямо количество въглехидрати, което нарушава метаболизма.

Именно това причинява дисбаланс, допринасяйки образуването и натрупването на мазнини.

След като изслушал съветите за здравословно хранене, Бантинг се подложил на диета с ниско съдържание на въглехидрати, която му помогна да отслабне с 30 кг.

Диетичното му меню съдържало следното:

– Закуска: постно риба или месо, неподсладен чай, диетични бисквити;

– Обяд: постно месо от птици, риба с ниско съдържание на мазнини, зеленчуци (без картофи), чаша сухо вино (с изключване на бирата и шампанското);

– Следобедна закуска: неподсладен чай, крутони, всякакви плодове;

– Вечеря: месо или риба (100 г), чаша червено вино.

По-късно Бантинг написва и публикува брошура, озаглавена Писмо за затлъстяването, в която описва своята история на борба със затлъстяването. В публикацията е било обърнато специално внимание на правилното хранене.

Според автора храненията се приемат 4 пъти на ден. Менюто включвало зеленчуци, плодове, месо, сухо вино. Захар, нишестени храни, мазни масла, мляко и бира са вън от диетата.

Диета Банинг е имала голям успех и днес се счита за първата публикация за диета с ниско съдържание на въглехидрати. Въпреки това лекарите и учените дълго време не искали да приемат режима на Бантинг, тъй като не можели да разберат нейния принцип.

С течение на времето проучванията показали, че за да намалите теглото, трябва да ограничите консумацията на захар и нишесте, но не и мазнини. Но диетата не включва мазни храни като масло, мазни риби, свинско месо, което позволява да се нарече нисковъглехидратна с ограничено количество животински мазнини. Нуждите на организма от хранителни вещества се допълват с плодове, зеленчуци и лесносмилаеми протеини.

Съвременните диетолози използват думата Бантинг, за да обозначат диетата с ниско съдържание на захар и нишесте.

Тази диета е приета от много клиники, постигайки 100% ефективност.

Последни проучвания са проведени в САЩ, където група доброволци успяха да намалят теглото си с 10% след 6 месеца, използвайки диетата на Бантинг, както и да нормализират нивата на холестерола в кръвта.

Препоръчителни храни при диетата Бантинг

Ръжен хляб е позволен при Диетата на Бантинг

– Постна риба и месо;

– Зеленчуци и плодове;

– Ръжен или пълнозърнест хляб;

– Неподсладено кафе или чай.

Забранени храни при диетата Бантинг

– Захар;

– Мляко;

– Нишестени зеленчуци (картофи, ряпа, моркови, цвекло, пащърнак).

Примерно дневно меню на диетата на Бантинг

– Закуска: неподсладено кафе или чай;

– Обяд: постно варено месо (230 г), ръжен хляб (25 г), ябълка, лимон, неподсладен чай;

– Вечеря: варени пилешки гърди (220 г), ръжен хляб (25 г), ябълка, неподсладен чай или кафе.

Диетата на Бантинг може да бъде добър начин за отслабване. Може да се използва по всяко време на годината, без да се броят калории и да се яде мазна протеинова храна.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *