Site Overlay

Диета с кускус | Gotvach.bg

Родината на това тестено изделие с малки зрънца е Мароко, Северна Африка. Там кускусът се счита за национално мароканско ястие. Въпреки това то е не по-малко популярно в Тунис, Алжир, Либия и други страни. Често се среща и в италианската, израелската и френската кухня.

Какво точно представлява кускусът?

Той е направен от натрошен грис от твърда пшеница. Като правило за производството му се използват още ориз, просо и ечемик. Що се отнася до производствената техника, тя може да се сравни с направата на паста, само достатъчно малка – 1.5-2 милиметра.

У нас истинският кускус е слабо използван, а по-скоро се свързва с макаронено изделие от пшеница. Както вече споменахме, кускусът може да бъде направен от различни видове зърнени култури, но сместа от грис и просо се счита за традиционна. След това към тях се добавя малко количество брашно, разклаща се в цедка и се получават кръгли бучки. Като правило тези бучки стават жълти поради използваното просо. Благодарение на този състав кускусът има много полезни свойства.

Витамини и хранителни вещества в кускуса

– калций;

– мед;

– желязо;

– калий и магнезий;

– натрий;

– цинк;

– селен;

– витамини от група В, витамин РР, Е, К.

Съдържанието на калории в кускуса не може да се нарече диетично. Става въпрос за около 340- 376 калории на 100 грама. Изглежда, че такава висока хранителна стойност може да навреди на фигурата. Ситостта от зърнените храни обаче не ви позволява да ядете много от тях: например, малка порция дава усещане за ситост за половин ден. Разнообразният състав на кускуса позволява на тялото да извлече големи ползи и да задоволи хранителните си нужди.

Може ли кускусът да е основа на диета за отслабване?

Оказва се, че напоследък е широкоразпространен в това му качество, тъй като диетолозите отбелязват, че кускусът перфектно насища стомаха и обогатява тялото с много витамини, минерали и микроелементи, но в същото време засища в малки количества, така че може безопасно да бъде включено дори при нискокалорични диети. Консумираното количество за деня се преценява според поставената цел за консумираните дневни калории.

Преобладаващата част от състава на кашата от кускус са протеини и сложни въглехидрати. Ястието е обогатено с пантотенова киселина, за която е известно, че е изключително полезна за намалена жизненост, нарушения на съня, умора и честа депресия. Също така тази храна съдържа много мед, желязо, фосфор, калий и диетични фибри, които са отговорни за нормалното функциониране на стомашно-чревния тракт, корекцията на водно-солевия метаболизъм и мозъчната дейност.

Най-просто казано, кускусът е идеален за хора със слаба имунна система и ниски нива на хемоглобин. В допълнение, кускусът е перфектна храна за отслабване, защото е хранителен.

С правилната подготовка и умереното използване на ястия от кускус можете да постигнете добри резултати при отслабване и да подобрите формата на тялото си. В допълнение към много полезни свойства, кускусът има и невероятен вкус, който е коренно различен от гриса, от който е направен. Има много деликатна ронлива текстура и красив златист оттенък.

Кускусът обикновено се приготвя на пара. Може да се сервира както топъл, така и студен. Той е чудесно допълнение към месни ястия, риба, морски дарове, ядки и зеленчуци.

Как да приготвим диетичен кускус?

Диетични ястия с кускус

За да приготвите диетичното ястие, ще ви трябва съд за готвене на пара с поне 2 контейнера. В долната част гответе зеленчуци с месо (пилешко, телешко или заешко месо в комбинация с лук, моркови и тиква е идеално). В горния контейнер се приготвя директно кускус, който ще набъбне от парите. Кускусът има уникалното свойство да абсорбира други вкусове, така че такова ястие със сигурност ще стане много изискано и ще откриете нови комбинации от вкусове и миризми. Добре е кускусът да се изплакне предварително, за да не се превърне в каша при готвене.

Сред всички рецепти идеалният начин за сервиране на кускус е в купа. Сложете кускуса като основа, поставете месо или пиле в центъра, а зеленчуците около него. Поръсете с нарязани ядки. Ястието има невероятен вкус, удивителен аромат и най-важното е, че се различава по диетични свойства, защото е приготвен заедно с месото и зеленчуците на пара, което означава, че в храната няма да има излишни мазнини.

Тъй като това ястие е с високо съдържание на сложни въглехидрати, които ще ви накарат да се чувствате сити, можете да включите кускуса в менюто за обяд, за да се заситите за целия ден. Тогава лека вечеря от прясна салата или нискомаслен ферментирал млечен продукт ще ви бъде достатъчна.

По време на диета кускусът може да се комбинира със следните храни:

– по-“постна” шунка;

– задушени зеленчуци (тиквички, патладжан, домати, карфиол и др.);

– пресни зеленчуци (краставици, билки, домати, репички, лук, чесън);

– постно месо и птици (пилешко, пуешко, телешко, заешко);

– морски дарове (скариди, миди, калмари, стриди).

Отговаряйки на въпроса дали е възможно да се яде кускус при диета, заслужава да се отбележи, че този продукт ще допълни перфектно различни храни, но все пак се препоръчва да се даде предпочитание на месото и зеленчуците. Порция кускус в едното от храненията ще ви набави нужните ситост, въглехидрати и енергия и ще ви позволи да не прекалявате с протеиновите храни, което може да навреди на бъбреците ви.

Кускусът не се препоръчва при хора с алергии към съставките му и за диабетици поради високото съдържание на въглехидрати. А при непремерена висока консумация не само че няма да има диетичен ефект, но и може да доведе до напълняване.

Перфектни рецепти за диета с кускус са:

– Табуле с кускус;

– Средиземноморски кускус;

– Пълнени домати с кускус.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *