Site Overlay

Диетична сьомга с чесново-лимонов сос – Рецепта

Начин на приготвяне:

Сьомга на тиган с чесново-лимоново масло и варени зеленчуци е диетична, здравословна, вкусна, лесна и бърза рецепта за готвене.

Тази рецепта за сьомга ще ви накара да се насладите на вкусна вечеря. Филетата от сьомга се пекат до златисто кафяво в малко зехтин, докато се приготвят.

Следващата стъпка е да извадите сьомгата от тигана и да направите сос от разтопено масло, чесън и лимон. Добавете сьомгата обратно в тигана и полейте със соса отгоре. Последният щрих е поръсване с магданоз и тогава ще сте готови за хапване!

1. За приготвяне на сьомгата: Овкусете сьомгата със сол и черен пипер. Оставете да се овкуси, докато приготвяте аспержите и другите зеленчуци.

2. Измийте и изрежете краищата на аспержите, след това ги бланширайте във вряща вода за 2 – 3 минути, след това накиснете в ледена вода, за да спрете готвенето. По този начин те ще се готвят по-бързо и равномерно в тигана. Можете да пропуснете тази стъпка, ако имате много тънки аспержи.

В друг съд предварително си сварете тиквичките (наризани на едро) и картофите (предварително нарязани на кубчета за 8/10 минути). Отцедете и оставете настрана.

3. Загрейте зехтина в голям чугунен тиган или незалепващ тиган на средно слаб огън. Внимателно гответе сьомга от двете страни до златисто кафяво. Поставете филетата сьомга с кожата надолу. Пържат се за 3 минути до златиста и хрупкава коричка. Обърнете и запържете другата страна на всяко филе за 2 минути. Извадете филетата сьомга от тигана и ги оставете настрани в чиния.

4. В същия тиган на умерен огън добавете смлян или пресен нарязан чесън, след което обезмаслете със зеленчуков бульон (или вино). Оставете да къкри. Добавете масло, лимонов сок, магданоз. Разбъркайте бързо, за да комбинирате.

5. Добавете отцедените бланширани аспержи и гответе в продължение на 2 минути, за да ги досварите, ако имате пресен спанак, сложете и него в тигана. Върнете сьомга обратно в тигана и загрейте още минута.

Гарнирайте задушената риба с още магданоз, натрошен лют пипер. Сервирайте вашата диетична сьомга отстрани със задушени аспержи, броколи, тиквички и зелен зеленчук като спанак и сервирайте веднага.

Насладете се!

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *