Site Overlay

Есенно меню | Gotvach.bg

Можете да зарадвате семейството си или приятелите си, като им приготвите изискано есенно меню. Основното ястие в него са кюфтенца със сос.

Накиснете три филии бял хляб без кората в прясно мляко. Добавете го в четиристотин грама кайма, добавете нарязана на ситно глава лук, едно яйце, сол, черен пипер и подправки на вкус.

Направете кюфтенца с размерите на орехи. В половин литър вряла вода сварете кюфтенцата до готовност. Това става за не повече от петнадесет минути.

Нарежете две скилидки чесън и една глава лук на ситно и ги запържете до златисто. Добавете към тях нарязана на кубчета тиква – около четиристотин грама.

Добавете подправки и запържете десетина минути. Излейте в тиквата една чаена чаша бульон от топчетата и сто и петдесет милилитра течна сметана. Затворете с капак и задушете десет минути на бавен огън. Поръсете с настърган кашкавал.

Сервирайте, като върху задушената тиква разположите по няколко топчета, извадени с решетъчна лъжица. Поръсете със зелени подправки.

Крем-супата от тиквички е лека и вкусна. Нарежете на кръгчета два една глава лук и един морков, два картофа и една тиквичка нарежете на кубчета. Задушете до златисто лука и морковите със зехтин, добавете картофите и тиквичката.

Добавете три чаени чаши бульон и сварете до омекване. Посолете, добавете подправки по вкус. Пасирайте зеленчуците до пюре и ги върнете в бульона. Добавете две супени лъжици сметана и поръсете с магданоз. Есенната супа е готова! Сервирайте с крутончета.

Зарадвайте близките си с бързо кисело зеле – става за три дни. Нарежете зелето на едро и го сложете в голям съд. На дъното на съда наредете парченца хляб и нарязани на кръгчета картофи.

Залейте зелето с разтвор на вода и сол – на един литър вода се падат сто грама морска сол. За пет килограма зеле ви е необходим литър и половина разтвор. След три дни консумирайте.

Разбира се, има много други вкусни есенни ястия. Можете да заложите на рецепти с кестени, сладкиш с круши, тиква – всички те са част от вкусно и полезно есенно меню.

Не пренебрегвайте храненето през есента – все пак то ни подготвя за студената зима. Заложете на здравословните есенни ястия, за силен имунитет и крепко здраве.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *