Site Overlay

Здравословно хранене през есента | Gotvach.bg

Есента е преход между лятото и зимата, затова в началото на този сезон се консумират зеленчуци и плодове, които изобилстват на пазара, за допълване на белтъчния състав на ястията се включват риба, меса, мляко, яйца.

Храненето през есента трябва да включва и много плодове, защото тя изобилства от такива – круши, пъпеши, грозде, ябълки, сливи и пр. Плодовете са аналогични на тортите и шоколада, които хапваме през есента в неограничени количества, за да подсладим по някакъв начин дъждовните дни.

Получаваме същото удоволствие, само излишните килограми не се трупат върху корема и по бедрата.

Плодовете, най-вече в прясно състояние, трябва да се използват най- рационално, за да се подготви организмът за зимните месеци, когато те намаляват, а с това намалява и вносът на витамини и минерални соли в организма. 

Храненето през есента трябва да бъде редовно и едновременно умерено, не трябва да се  преяжда. Едно от най-важните хранения през този период, всъщност, както и при другите, е закуската.

Тя не трябва да бъде пренебрегвана. С желание и по свой вкус можете да си приготвяте сутрешна здравословна закуска с мляко, конфитюри, сирена, кашкавал, извара, колбаси, юфка и много други. 

Старайте се да ядете повече зеленчуци и плодове, това е много важно за здравословното хранене през есента.

Тиквата трябва да се използва, тъй като тя съдържа калиеви соли, които са крайно необходими за работата на сърдечния мускул. Каротинът премахва оттоците, действа благоприятно върху дейността на черния дроб и бъбреците. Можете да я приготвите по най-различни начини — печена, варена, на пюре и др. 

Гроздето е носител на на ценни минерални соли, глюкоза и фруктоза, които подкрепят сърдечния мускул и др. 

Ябълки и круши – чудесни и здравословни! Те могат да се консумират както сурови, така и запечени, на компоти, пюрета, полезни смутита и др. 

Диворастящите плодове като шипка, боровинки, къпини, малини, ягоди, са ценни носители на полезни витамини и минерали и те трябва да се използват най-рационално през сезона. 

Колко вкусни и ароматни ястия могат да се приготвят от зеленчуци, просто използвайте въображението си.

Сладките чушки, пресни картофи, домати, патладжани, тикви, зеле, тиквички и много други също ще ни зарадват в хладните и дъждовни есенни дни и ще помогнат да се справим с повишения апетит. 

Чесънът и лукът трябва да присъстват във вашият хранителен рацион. Това са мощни противовъзпалителни, антисептични и антивирусни продукти. Дори в разгара на грипната епидемия чесънът и лукът ще ви помогнат да избегнете заболяване.

Висококалоричните салати с майонеза трябва да бъдат заменени със зеленчукови салати със зехтин, а шоколадовите изделия – със сушени плодове или ядки (в разумни количества, разбира се). Вкусните зеленчукови супи могат да бъдат отлично решение за есенно хранене – те ще затоплят и заситят тялото.

Яжте млечни и ферментирали млечни продукти.

Много хора често наблягат на десерти и печива, хранят се набързо и нездравословно.

Можете да избегнете здравословни проблеми, причинени от вредната храна, просто трябва да се придържате към някои хранителни правила през есента.

Общо взето няма да има проблеми с набавянето на здравословните продукти, тъй като в началото на есента цената им е напълно приемлива.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *