Site Overlay

Коя храна да ядеш, за да си набавиш всеки витамин

За да се поддържате в добро здраве, тялото ви се нуждае от набор от основни хранителни вещества, вариращи от антиоксиданти за борба с болестите, до витамини за поддържане на имунната система. Въпреки че можете да получите много от тези хранителни вещества от фармацевтичните добавки, почти всички витамини могат да бъдат намерени в храните, които ядете и трябва да ядете всеки ден.

Искате ли да си набавите витамини и минерали по естествен начин? Вижте тогава какви храни трябва да ядете, за да получите всеки един витамин.

Витамин А

Снимка: 1

Защо ви трябва: Семейството на витамин А играе ключова роля за имунитета, репродуктивното здраве и особено за зрението. Витамините А, които включват бета-каротин, имат основна роля ретината, роговицата и мембраните на окото да функционират правилно.

Как да си го набавите: Най-високата концентрация на витамин А се намира в сладките картофи. Само един средно голям печен сладък картоф съдържа 91% от препоръчителната дневна стойност от витамина А. Говеждият черен дроб, спанакът, рибата, млякото, яйцата и морковите също са добри източници.

Витамин В6

Защо ви трябва: Витамин В6 е общ термин за шест различни съединения, които имат сходни ефекти върху тялото. Тези съединения метаболизират храните, помагат за образуването на хемоглобин (част от червените кръвни клетки), стабилизират кръвната захар и образуват антитела, които се борят с болестите.

Черният дроб е източник на витамин B6

Как да си го набавите: Телешкият черен дроб е най-богатият месен източник на този витамин. 100 грама от него съдържа 72% от препоръчителния дневен прием. За вегетарианците важен е нахутът. Една чаша консервиран нахут съдържа 55% от препоръчителния дневен прием на В6.

Витамин В12

Защо ви трябва: Витамин В12 е жизненоважен за здравата функция на нервната система и за образуването на ДНК и червените кръвни клетки. Той помага за предпазване от анемия – състояние на кръвта, което причинява умора и слабост.

Източници на витамин B12

Снимка: 1

Как да си го набавите: Готвените миди имат най-високата концентрация на витамин В12 – 112 % от необходимата дневна доза се намират в едва 100 грама от морския деликатес.

Витамин С

Защо ви трябва: Витамин С е важен антиоксидант и също така е необходима съставка в няколко ключови телесни процеси като метаболизма на протеините и синтеза на невротрансмитери.

Как да си го набавите: Повечето хора мислят за цитрусови плодове, когато става въпрос за витамин С. Но сладките червени чушки всъщност съдържат повече витамин от която и да е друга храна. От 100 грама чушки можете да си набавите 74% от необходимия дневен прием на витамина.

Витамин К

Кейлът е източник на витамин K

Витамин К е решаваща съставка в коагулацията или съсирването на кръвта. Без него тялото ви не би могло да спре кървенето, когато се натъртите или порежете.

Как да си го набавите: Зелените листни зеленчуци са най-добрият източник на този витамин, известен още като филохинон. Кейлът е най-богатият източник на витамина, следван от спанака и цвеклото.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *