Site Overlay

Най-добрите храни за повишаване на имунитета

Искате ли да избегнете преумората или да увеличите защитните функции на тялото? Когато пазарувате, добавете тези храни за повишаване на имунитета, в кошницата си.

Цитруси

Мандарините, клементините, грейпфрутът, лимонът и лаймът съдържат витамин С, за който е известно, че е ефективен в борбата с инфекциите. Много цитрусови плодове като портокали, лимони, червени и розови грейпфрути и лайм се предлагат целогодишно.

Ферментирали храни

Пробиотиците (добри бактерии), намиращи се във ферментирали храни – кисело зеле, туршии, мисо и темпе – поддържат здравословна храносмилателна система. Но това не е цялата им полза. Пробиотиците могат да помогнат в борбата с редица имунни заболявания, включително вирусни инфекции, алергии и екзема. Проучване от 2019 г обсъжда пряката връзка между бактериите във ферментиралите храни и имунната система и отделно разглежда точния механизъм на тяхното действие.

Морска храна

Морските дарове като скариди, риба тон, камбала и сардини съдържат минерала селен, който е необходим в малки количества, за да поддържа здрава имунна система. Селенът помага да се предпази тялото от окислителни щети и инфекции. Други богати източници на селен са говеждо, пилешко и извара.

Зелен чай

Зеленият чай съдържа полифеноли, мощни антиоксиданти. Определен вид полифеноли – катехини, стимулират имунитета и могат да противодействат на съединенията, които допринасят за заболяването. Когато варите зелен чай, оставете торбичката за определеното време (ако прекалявате прекалено дълго, чаят ще е горчив) и не добавяйте мляко – то свързва полифенолите, правейки ги по-малко ефективни.

Слънчогледови семки

Две супени лъжици слънчогледови семена осигуряват около 30% от дневната доза на витамин Е. Този антиоксидант помага за изчистване на свободните радикали от тялото. Освен това витамин Е насърчава образуването на антитела, които се борят с болестотворните бактерии. Друга възможност е да опитате слънчогледова паста вместо семена.

Пилешка супа

Неслучайно майките са ни хранели с топла пилешка супа, когато сме били болни. Проучванията показват, че това ястие подобрява благосъстоянието и може да съкрати продължителността на настинката. Не е напълно ясно, от какво точно – в комбинацията от пиле със зеленчуци или в минералите и електролитите, съдържащи се в бульона. Както и да е, тази супа е вкусна и повишава имунитета.

Чесън

Този ароматен зеленчук съдържа бактерицидни агенти, особено фитохимичния алицин. Въпреки, че не е препоръчително да дъвчете пресен чесън (вашите близки няма да го харесат). Включете го в ежедневната си диета, като го добавите към пържени зеленчуци, ястия от говеждо и пилешко месо и дресинг за салати.

Червено месо

постното червено месо повишава значително имунитета

Говеждото, свинското или агнешкото могат да бъдат част от вашата здравословна диета. Червеното месо, е един от най-добрите източници на цинк, който е от съществено значение за здрав имунитет. Изберете постни разфасовки говеждо, свинско или агнешко, за да контролирате приема на калории и наситени мазнини.

Джинджифил

Това ароматно коренище помага за облекчаване на възпалението, благодарение на съдържащите се в него фитохимикали. Те помагат в борбата с възпалението, включително възпалено гърло. За двойни ползи комбинирайте джинджифила с богати на антиоксиданти храни (като цитрусови плодове).

Чушки

Докато цитрусовите плодове са много богати на витамин С, чушките имат още повече! Един средно голям червен пипер съдържа 253% от дневната норма за този антиоксидантен витамин. Добавете нарязани чушки към омлетите или яжте резенчета черен пипер, добавяйте в хумус или гуакамоле.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *