Site Overlay

Най-полезните ядки и техните свойства

Ядките са изключително вкусни и полезни. Научно е доказано, че консумацията на шепа ядки на ден подсилва дейността на организма като цяло, но най-вече подсилват дейността на мозъка.

Ядките намаляват риска от развитие на болести, които са свързани с увеличаване на възрастта и инфаркт.

През Античността на простолюдието е било забранено да консумират ядки. Те били запазена храна само за каймака на обществото.

Ядките съдържат много големи количества витамин А. Също така те са източник на фосфор, калий, калций, желязо и други.

Списък с най-полезните ядки

Кашу

Кашуто е богато на фосфор, магнезий, протеини, желязо, цинк, витамин В, витамин А. Тези ядки се използват като храна срещу диабета. Кашуто има противовъзпалителни свойства.

Фъстъци

Фъстъците съдържат големи количества фолиева киселина. Тя помага за регенерирането на клетките. В тях се съдържат и мазнини. Тези мазнини са много полезни при заболявания като язва и гастрит. Консумацията на фъстъците спомага за подобряване на паметта, правилното функциониране на сърцето и нервната система.

Орехи

В орехите се съдържат големи количества витамин С. Тези количества на витамин С са в пъти повече отколкото при цитрусите и касиса. Също така те съдържат фибри, фосфор, желязо, мед, нйод, цинк, витамин А. Орехите укрепват мускулите, помагат при настинка. Тези ядки имат противовъзпалително, антибактериално, кръвоспиращи свойство.

Помагат и за намаляване на симптомите при заболявания, които са вследствие на възрастта.

Бадеми

Сред най-полезните ядки задължително се класират бадемите – в тях се съдържат големи количества витамин Е и калций. Също така съдържат калий, протеини, магнезий, фосфор. Консумацията на бадеми се препоръчва при проблеми със зрението, бъбреците, високи нива на холестерол, хипертония, ракови заболявания, язви и други.

Лешници

Лешниковите ядки съдържат мед, желязо, калций, фосфор, селен, цинк, калий, манган, магнезий, фибри, витамин А, витамин С, витамин Е. Те са сред подходящите храни при настинка и вирусни заболявания, хипертония, диабет, възпалени вени. Бадемите се препоръчват и при много диети заради ниското съдържание на въглехидрати.

Шамфъстък

В тези ядки се съдържа калий, мазнини, киселини. Те имат противовъзпалителни и антиоксидантни свойства. Шамфъстъкът е една от най-полезните ядки за мъжете.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *