Site Overlay

Полезните и хранителни свойства на изварата

Изварата, добита от краве мляко, е много ценен продукт главно поради това, че е евтина, съдържа много белтъчини, млечна захар, фосфор, калций, желязо, магнезий, витамини А, Е, аминокиселини, въглехидрати. 

Съдържанието на сол е малко и е незаменим компонент на пълноценна и здравословна диета, наистина уникален продукт.

Изварата е един от най-старите хранителни продукти, известни на човека.

Тайните на приготвянето на меки сирена от различни видове мляко са били известни на човека от незапомнени времена.

Има доказателства, че още през I век след Христа хората редовно са яли този питателен и здравословен продукт. Славяните почитали извара и я приготвяли в изобилие.

Поради трудното съхраняване на изварата машите предци измислили начин да консервират изварата – варена извара в глинен съд в пещ.

Според древна легенда бог Кришна считал изварата за подарък от Майката природата заради благотворния ефект на този продукт върху човешкото тяло.

Изварата се подразделя според производствения метод, съдържанието на мазнини, протеини, свободни органични киселини и редица други хигиенни и търговски критерии. Изварата е традиционен белтъчен ферментирал млечен продукт с високи хранителни и лечебни диетични качества.

Извара се прави чрез ферментиране на пастьоризирано пълномаслено- или обезмаслено мляко и отстраняване на част от суроватката от получената извара.

Изварата с ниско съдържание на мазнини се препоръчва при затлъстяване, чернодробни заболявания, атеросклероза, хипертония, болест, инфаркт на миокарда.

Изварата е особено необходим продукт за бременни жени и малки деца. Възрастните хора губят костна сила и следователно трябва да включват храна с ниско съдържание на мазнини в диетата си.

Има няколко мнения относно ползите от изварата с ниско съдържание на мазнини.

Диетолозите казват, че можете да спазвате диета с извара и да ядете продукта с ниско съдържание на мазнини за не повече от 10 дни. Такава извара не може да бъде източник на калций за организма. От гледна точка на диетолозите 9% извара се счита за най-полезна, съдържанието на калций и мазнини в нея е идеално балансирано, което я прави лесна за усвояване от организма.

Можете да ядете от 100 до 300 грама извара на ден.

За подобряване на вкуса може да се добави мед към изварата (ако нямате алергия към мед), конфитюр, захар, плодове, ядки, сушени плодове.

Извара с мед

Не преяждайте с извара, тъй като това може да навреди на тялото ви.

Мазнините и протеините от изварата се усвояват сравнително бързо и пълноценно от тялото.

Според някои мнения суспензията от извара се усвоява от човешкото тяло по-бързо от яйчния албумин.

Разбира се, изварата и ястията с извара трябва да се използват широко в диетата на здрави хора от всички възрасти. Няколко научни изследвания показват, че редовната консумация на извара може да помогне за предотвратяване на рак на гърдата.

Вредата от продукта може да се появи и поради употребата на домашно приготвена извара, което е противопоказно за хора с непоносимост към лактоза. Когато се консумира в непремерено количество, тялото ще получи вреди и лоши свойства от изварата.

Опитайте се да закупите домашна извара от надежден доставчик. Имайте предвид, че срокът на годност на натурална извара не надвишава 3 дни.

Следвайте практичните съвети за умно и пълноценно хранене, комбинирайте извара с други съставки и подобрете здравето си с удоволствие.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *