Site Overlay

Правилно хранене на жената след 50

Годините след 50 за жената са едни от най-важните по отношение на промените, които настъпват в тялото. В преходната възраст на климакса настъпват хормонални преустройства, които са трудни, защото се извършват на трудния фон на забавена обмяна на веществата.

Промените от друга страна са значителни. Не само тялото вече не е същото, но и начина, по който жената се чувства в този период е различен. Симптомите на менопаузата, наред със загубата на двигателна активност и сила варират от дразнещи до непоносимо тежки.

Състоянието на храносмилателната система добива още по-голяма важност в такъв напрегнат за тялото момент. Това трябва да бъде отчетено като факт и да намери своя израз в менюто. Правилно хранене на жената след 50:

Най-подходящи храни за жените след 50 са тези с достатъчно протеини, регулиращи хормоналното състояние. Бобът, лещата и нахутът е добре да присъстват по-често на трапезата.

Плодовете с високо съдържание на вода също са добре дошли на трапезата, за да поддържат хидратацията – дините, ябълките и гроздето могат да станат постоянен десерт на масата.

Пресните зеленчуци ще задоволят нуждата от фибри, за да работи в добър синхрон храносмилателната система. Най-добре ще действат суровите зеленчуци.

Какво може да развали добрата хранителна диета през този период от живота?

Несъзнателното ядене е причината за повечето провали. Метаболизмът работи много бавно и ако това не се отчете и не се намалят значително порциите се получава като негативен резултат наднормено тегло.

В напрегнатия за тялото период безсънието, умората и стресът се засилват. Много често се тушират с кафе, цигари и алкохол. Те пък пораждат безпокойство и водят до депресии.

Лютивите храни и използването на пикантни подправки пък увеличават пристъпите на топли вълни, сърцебиене и нервност.

Естрогенът също продължава да намалява, а заедно с това се увеличава загубата на калций, което приближава остеопорозата съвсем близо. За да се елиминира опасността е добре да се включат в храната по-осезателно млякото и неговите продукти, яйцата и морската риба, които съдържат повече калций. След 55 години обаче прекомерният прием на калций, желязо и мед не е добра идея и трябва да се регулира.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *