Site Overlay

Списък на суперхраните, които имат място на трапезата ви

Под суперхрани най-общо се имат предвид тези продукти, които имат висока хранителна стойност. Тези храни помагат при лечението или превенцията на различни заболявания, подобряват външния ни вид и подобряват здравословното ни състояние.

Суперхраните стават все по-известни и предпочитани покрай веганите и вегетарианците. С консумацията на тези храни те се опитват да си набавят елементите, които не им достигат.

Според експертите при честата консумация на суперхраните се предотвратяват много заболявания и се укрепва здравето.

Ето кои са суперхраните, които имат място на трапезата ви и трябва да се опитвате редовно да ги включвате в менюто си.

Пчелен прашец

Един от продуктите, които имат най-висока хранителна стойност. Той съдържа протеини, аминокиселини, фолиева киселина, витамини от групата В. Пчелния прашец се използва в народната медицина като лекарство за много заболявания или превенция. Той се препоръчва при безплодие и алергии.

Мед

Медът съдържа големи голи чества витамин С, В, Е, калций, калий, мед, желязо, магнезий, код, цинк и други. Той се използва срещу простуди, за имуностимулатор. Също така е най-полезният заместител на захарта. Медът е полезен при нервни заболявания.

Канела

Канелата е изключително полезна подправка. Тя съдържа антиоксиданти. Помага за поддържането на ниски нива на холестерол и кръвна захар.

Коприва

Копривата е суперхрана

Копривата се смята за универсално лекарство за много болести. Съществува поговорка, която гласи, че копривата е по-добра от седмина лекари. Използва се при анемия, при силна и болезнена менструация, при тъмни кръгове около очите. Копривата има общоукрепващо и противовъзпалително свойство. В нея се съдържат огромни количества желязо, мед, калий, калций, фибри, мазнини, въглехидрати, витамин С, В, К, Е и други.

Зеле

Зелето съдържа витамин С и А, манган, калций и други. Най-добрата храна при борба с излишните килограми.

Авокадо

Авокадото съдържа големи количества фолати, мононенаситни мазнини, витамин К и С, калий. То съдържа много повече калий дори и от банана. Полезно е за сърдечната функция и сърцето.

Боровинки

Боровинките и авокадото са суперхрани

Те съдържат витамин К, С, манган, фитохимикали и антиоксиданти. Боровинките са полезни при високо кръвно налягане, сърдечно-съдови заболявания, срещу грип, стимулират стомашната дейност, подобряват храносмилането и други.

Шипка

Шипките са богати на витамин С. Този витамин в шипките е в пъти повече отколкото в лимоните. Те помагат при инфекциозни и възпалителни заболявания, умора, борбата с излишните килограми, настинка, подобряват обмяната на веществата и други.

Това са само част от суперхраните, които имат място на нашата трапеза.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *