Site Overlay

Това са храните с най-високо съдържание на аминокиселини

Всички знаем колко е важно да се храним с плодове, зеленчуци, леки меса, риба и здравословни мазнини и протеини. Но е важно да се съсредоточите и върху храни с високо съдържание на аминокиселини, за да сведете до минимум загубата на мускулна маса.

Защо? Загубата на мускулна маса, особено с напредването на възрастта, може да създаде цял куп проблеми за хората, включително загуба на равновесие, подвижност, сила, гъвкавост и като цяло до по-малко здравословен начин на живот.

Деветте основни аминокиселини са градивните елементи на протеина и без тях не можете да възстановите и подмладите мускулите си.

Всички източници на протеини, независимо дали са на растителна или животинска основа, съдържат незаменими аминокиселини.

Това са храните с най-високо съдържание на аминокиселни:

1. Постно месо

Постните меса са чудесен източник на аминокиселини и протеини, без да прекалявате с приема на мазнини. Пуешкото и пилешкото месо съдържат изключително много аминокиселини и сравнително малко наситени мазнини в сравнение с червените меса.

2. Риба

Всички риби са отличен източник на аминокиселини и на здравословните мастни киселини Омега-3. Рибата е лесна за приготвяне, вкусна е и ограничава рисковете от сърдечни заболявания, включително от инфаркт и инсулт.

3. Млечни продукти

Сирената с ниско съдържание на мазнини и другите млечни продукти като киселото мляко, съдържат всички 9 аминокиселини, много протеини и витамини A, D, E, B12. Млечните продукти са важен източник на калций.

4. Яйца

Яйцата съдържат изключително много протеини и аминокиселини. Те са богати на витамините A, D, E, K B2, B6, B12 и минерали като цинк и желязо.

5. Бобови храни

В това число попадат грах, нахут, леща, соя, боб. Всички те са отлични източници на протеини. Те са богати на основните аминокиселини и ще предотвратят загубата на мускулна маса.

6. Зърнени култури

Зърнените култури са източник на аминокиселини

Една от суперхраните в този списък е киноа. Това е една от малкото растителни храни с високо съдържание на протеини и всички 9 от основните аминокиселини. В нея има още високо съдържание на фибри, магнезий, витамини от група В, желязо, калий, калций, фосфор и много витамини.

7. Ядки и семена

Бадемите, орехите, макадамията, кашуто или бразилските ядки са идеални за междинни закуски. Всички видове семена като тиквено или сусамово също са богати на аминокиселини. Яденето на тези храни между храненията ще ви позволи да контролирате приема на калории.

Всички тези храни са богат източник на витамини, минерали и аминокиселини. Те дават много енергия на тялото и предотвратяват загубата на мускулна маса. Тези храни са универсални и може да ги използвате във всяко едно хранене.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *