Site Overlay

Храни, които намаляват симптомите на артрит

Артритът е възпалително заболяване, което е съпроводено с подуване и болка в ставите. С напредването на болестта възпалението засяга не само ставите, а и околните тъкани.

Сред симптомите му са зачервяване и подуване на поразените места, умора и раздразнителност, повишаване на температурата, скованост, ставни деформации. Артритът може сериозно да наруши качеството на живот на засегнатите от него.

Въпреки че за болестта няма лечение, има много неща, които можете да предприемете, за да облекчите състоянието. Сред тях важно място заема хранителният режим. Затова е от голямо значение да сте запознати с храните, които намаляват симптомите на артрит.

Нека започнем с напитките, които могат да ви помогнат да облекчите състоянието си. На първо място е водата. Приемайте достатъчно вода, защото тя не само ще ви поддържа хидратирани, но и помага за извеждането на токсините от организма.

Някои специалисти препоръчват и консумацията на червено вино, което има противовъзпалителен ефект. Препоръчителното количество е една чаша. Не прекалявайте, защото прекомерната консумация на алкохол може да утежни симптомите на артрита.

Чесънът често е наричан дар от природата и суперхрана и наистина е такъв. Той се бори с възпаленията, намалява кръвното налягане и холестерола, помага за заздравяването на костите.

Глутенът може да утежни състоянието ви. Заменете продуктите от бяло брашно с пълнозърнести храни, които имат доказан противовъзпалителен ефект и са богати на полезни хранителни вещества и фибри. Белия ориз заменете с кафяв.

При ставни възпаления много експерти препоръчват черешите и сока от череши. Те са вкусни и освежаващи, богати на витамини и минерали и с ниско съдържание на захари.

Цитрусовите плодове, които са богати на витамин С, също са полезни. Изключение са грейпфрутите – избягвайте ги, защото могат да променят ефекта на някои лекарства.

Зеленчуците са много важни за правилното хранене и достатъчния прием на витамини, минерали и фибри. Ако страдате от артрит, включете в менюто си много зеленчуци. Особено внимание отделете на спанака и броколите, за които се знае, че намаляват възпалението и болките в ставите.

Омега-3 мастните киселини също помагат за намаляване на симптомите на артрита, като се борят с възпалението. Съдържат се в орехите и мазните риби като сьомга и пъстърва.

Избягвайте захарта и захарните изделия, преработените меса, подсладените напитки, полуфабрикатите, маргарина, чипсовете, червените меса, сирената. Заменете маслото и слънчогледовото олио със зехтин.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *