Site Overlay

Чувствате постоянна умора? Яжте миди!

От авокадо, през чия, та до годжи бери списъкът на суперхраните никога не е бил толкова дълг, колкото в последните години. Много от нас харчат голяма част от трудно спечелените си пари за купуването им, докато се опитваме да бъдем здрави. Следейки последните писъци на модата в здравословното хранене, често забравяме, че съществуват и по-достъпни продукти, които също са със супер статус.

В последно време все повече експерти по храненето препоръчват вместо трудно откриваемите супер продукти да наблягаме на рибата и морските дарове. С редовната консумация на тези храни можем да подобрим тена си, да поддържаме костите и зъбите си здрави, да подобрим имунната си система и общото здравословно състояние.

Миди – доза здраве между две черупки

Мидите сега са широко достъпни в супермаркетите. Можем да си купим пресни или замразени, изчистени или не. Консумацията на вкусните мекотели може да ни донесе многобройни ползи. Те са богати на цинк и селен. Само една порция от около 140 грама (около 20 миди) предоставя на организма нужната дневна доза от цинк и антиоксиданта селен.

Мидите осигуряват и две трети от нужното количество желязо за ден. Това ги прави чудесен избор, особено за жените на възраст от 19 до 64 години, защото ги предпазва от желязодефицитна анемия. Тази морска храна осигурява още витамини B2 и B12, фосфор, мед, йод и голямо количество омега-3 мазнини. Комбинацията от този коктейл полезни вещества лесно побеждава хроничната умора, засилва имунитета и според последни изследвания помага за превенцията на ракови заболявания.

Рачешко – афродизиак и още нещо

Раците, освен че са много вкусни, са изключително полезни. Макар и да не присъстват в списъците със супер храните, те определено притежават всички качества да заемат едни от челните места там. Месото им е изключително богато на протеин, като порция от 150 грама може да осигури една трета от нужната за деня енергия.

То е изключително богато на калций, важен за здравето на костите и зъбите. Високото съдържание на желязо в рачешкото предотвратява умората и увеличава червените кръвни телца. Порция от едва 40 грама осигурява нужното на организма количество мед за деня. Неслучайно рачешкото се смята за афродизиак. Високото съдържание на цинк повишава потентността и плодовитостта. Съдържащият се в месото селен е мощен антиоксидант, който помага да се отървем от вредните токсини.

Лаврак

Все по-популярната и в нашите супермаркети риба лаврак е пълна с омега-3 мастни киселини. Това го прави предпочитан избор за нашето меню. Само 140 грама лаврак осигурява нужните на организма дневни количества фосфор, селен и калий.

В лаврака има най-голямо количество витамин В1 от всички други риби. Той е от жизненоважно значение за нервната система, като в същото време помага и на сърцето да работи нормално.

Gotvach.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *